ان قلت

وبلاگی اجتماعی و سیاسی و عمومی

ان قلت

وبلاگی اجتماعی و سیاسی و عمومی

طنز

tumblr_nhmnwbET7k1slt6qeo1_500




مریدی از مریدان نوشته است ، این یعنی چه که شیخ ما همیشه از دلار و ارز و سکه و اختلاس می گوید ، این بعید است از شیخ جلیل المقدار که هماره به فکر جیفه ی دنیا باشد ، این شد که ما تصمیم گرفتیم یک بار هم که شده از شراب عشق بنوشیم ، پس بگذارید در این نوبت عاشقی شروع کنیم دقیقا از همان جای شاعر که می سوزد و می فرماید::

شب شب شعر و شوره ،

شب شب ماه و نوره ،

با یار قرار گذاشتم ،

دیر کرده راهش دوره !

و البته فکر کنید ، شب باشد ، راه هم دور باشد ، شب شعر و شور هم باشد ، خدا وکیلی شما باشی جرات داری از خانه تکان بخوری؟ ، آن هم تنهایی ، خوب آدم دلواپس می شود ، آن هم با این توصیه ی آن یکی شاعر سوخته دل که می فرماید::

ای قشنگ تر از پریا ،

تنها تو کوچه نریا ،

بچه های محل دزدند ،

عشق منو می دزدند !

یعنی به این می گویند "اجتماع نقیضین" ، آن یکی منتظر یار است ، و این یکی نهی می کند که یاراز جایش تکان بخورد ، و اینجاست که یار نازنین قوزپیچ می شود که چه کند ؟ ، چرا که گفته اند :: اجتماع نقیضین محال است!

خوب به یاد دارم در سالهای اول دانشگاه درسی داشتیم به اسم "منطق صوری" ، که بچه ها به اون می گفتند "منطق زوری" ، و تنها چیزی که از آن یاد گرفتیم همین بود که :: اجتماع نقیضین محال است! 

اما حالا ما چرا یاد این منطق صوری افتادیم ، عرض می کنیم ، یادمان نرفته است که همین دکتر محمود خان خودمان می فرمود تحریم ها نعمت است ، و آنقدر قطع نامه بدهند که قطع نامه دانشان پاره شود ، ولی همین چند روز پیش برخلاف ایشان یک آدم ظریفی فرموده اند :: بس است ، دیگر قطع نامه ندهند که مبادا قطع نامه دانشان پاره شود ، و شرط توافق این است که همه تحریم ها ، یعنی همان نعمت ها یک جا خاتمه یابد ، .....به این می گویند اجتماع نقیضین ، صدا میاد!

گفتمان پنجاه و دوم :: شما هم از عشق و عاشقی بگویید ، ولی مواظب باشید همچون حضرت شیخ دچار اجتماع نقیضین نشوید ، و البته به کسی توهین نکنید ، و مثل همیشه از اسراف بپرهیزید!

گفتمان بی ربط :: رباعی بودار و نامربوط زیر از حضرت شیخ!

او فایده ی حضــــــــور را می فهمد ،

تاثیر شعار و شـــــــور را می فهمد ،

با پـای خودش روانه ی زندان است!

پیداست زبــــــان زور را می فهمد




http://goftamgoft.persianblog.ir/post/56




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.